« Catalogne : plus d'un million de manifestants en faveur de l'indépendance » : différence entre les versions

La informació sobre la manifestació tardà molt per a ser comentada i a l'inici es feren judicis falsos sobre la participació i també sobre el motiu a molts diaris i agències de premsa com ho comentà [[Miquel Strubell]] al seu bloc <ref>[http://miquelstrubell.blogspot.fr/2012/09/associated-press-get-wrong-end-of-stick.html Reacció a les informacions falses de l'agència Associated Press al bloc d'en Miquel Strubell]</ref> Fins i tot després d'algunes rectificacions ulteriors alguns titulars com el del ''Time'' presenten l'esdeveniment esbiaixadament com un acte a favor del pacte fiscal i no de la independència.
 
El ''[[Telediario]] 2'', del vespre, de [[La 1]] de [[RTVE|Televisió Espanyola]] va voler difuminar la informació amagant-la entre d'altres notícies, sent el cinquè titular del sumari i la dotzena notícia de l'escaleta, després de vint-i-un minuts de programa.,<ref>http://www.ara.cat/media/TVE-queda-retratada-amagant-manifestacio_0_772722859.html</ref> cosa que va merèixer les crítiques dels seus companys periodistes, incluint un article de ''[[Le Monde]]''.<ref>[http://www.vilaweb.cat/noticia/4039929/20120912/le-monde-acusa-mitjans-espanyols-damagar-lexit-diada.html Le Monde acusa els mitjans espanyols d'amagar l'èxit de la diada], VilaWeb</ref> El dia següent [[Televisió Espanyola]] va admetre que va ser «un error».<ref>[http://www.ara.cat/especials/onzesetembre2012/TVE-noticia-manifestacio-Diada-Telediario_0_772722902.html TVE admet que va ser "un error" amagar la manifestació de la Diada al 'Telediario 2'], diari Ara</ref>
 
A continuació, un recull de les notícies publicades a nivell internacional:
 
1

modification